28. 12. 2017.

Dunja Style na BAFE reviji / Subtraction Pattern Cutting

Vrlo interesantna i beskrajno, rekla bih maštovita, tehnika  Subtraction Pattern Cutting pruža vam puno mogućnosti. Od dva sastavljena materijala od po 3m - dakle ukupno 6 metara materijala i to težeg (bolje da se ne žalim jer sam ga sama odabrala), dizajnirala sam haljinu. 





Prilikom izrade, mentori su uvideli da težim jednostavnosti. Zato sam i odabrala materijal koji će lepo padati, izgledati svečanije. Međutim, dobila sam i težu haljinu za koju je potrebna pomoć u oblačenju. 

Ono što ide u prilog ovakvoj tehnici dizajniranja odeće je što možete haljinu nositi kako god vi želite. Prilikom svakog nošenja, ona izgleda drugačije. Prednji deo haljine se može nositi i kao zadnji, i obrnuto. Bar u mom slučaju.

Ukoliko me pratite na društvenim mrežama, primetili ste da sam haljinu često menjala. Dešavalo se da prišijem veću količinu materijala što bi dovelo do većeg povlačenja materijala i cepanja. Onda se kreće skoro pa od početka jer tek kada špenadlama pričvrstite delove, krećete mašinom da ih ušivate i dobijate krajnji izgled haljine.

Da kreativnosti nema kraja kada je reč o ovoj tehnici, govori i to da sam na samoj reviji manekenki zamenila prednji i zadnji deo haljine - tako mi je u tom trenutku bila i lepša. 


Fotograf: Nenad Karlić

Fotograf: Nenad Karlić



Nešto više o samoj tehnici, Atelje Milene Čvorović

Subtraction Pattern Cutting radionica održana je u sklopu desetog jubilarnog Balkan Art Fashion Event - BAFE. Većina odevnih predmeta su napravljeni od “ravnih” metoda izrade kroja ili metoda drapiranja ali metod “šuplje konstrukcije” je stvoren od strane Britanskog dizajnera Juliana Robertsa. Ova tehnika sečenja krojeva poznata kao “Subtraction Cutting” ili “Zero waist” je specifična po tome što koristi negativan prostor tkanine i livitira između tradicionalnog krojenja i drapiranja rezultirajući sa ekspirementalnim odevnim predmetima koji krše granice uobičajnog oblika odeće. Nastali odevni predmeti čine većinu obima tkanine i često izgledaju kao neverovatno kompleksne kreacije. Individualno, odeća često veoma podseća na rad japanskih dizajnera, kao što su Rei Kawakubo i Yohji Yamamoto i može se često nositi na više načina, koristeći položaj tela i ekstremiteta da se promeni oblik odeće. Potencijal za različit dizajn odeće koja bi mogla izaći iz ove tehnike oduzimanja su beskrajne. Radionica se sastojala iz četiri faze kreativnog procesa:
-Faza briefa i istraživanja primarnog i sekundarnog izvora inspiracije
-Faza transponova elemenata inspiracije u formu odevnog predmeta
-Faza programa Kreativnog drapiranja/ Subtraction Cuttinga
-Faza transponovanja primarnog i sekundarnog izvora inspiracije u detalj, aksesoar, tekstilnu nadgradnju/print.

Edukatori: MA Milena Čvorović, MA Dragana Lađevac 


Нема коментара:

Translate